Estadístiques

dimarts, 21 de novembre de 2017

COLS, ENCIAMS I BLEDES


A l'hort ja hem començat a plantar. Hem plantat: cols, enciams, de la varietat maravilla i bledes; també hi tenim plantades escarxofes. 

 

Col: Família de les crucíferes. Excel·lent font de vitamines C i A. Te propietats antiinflamatòries, antioxidants i es rica en glucosilats. Conté polifenols, que son substàncies que tenen propietats antioxidants, serveixen per combatre l’estrès oxidatiu del nostre cos; i propietats antiinflamatòries, regulen el nostre sistema inflamatori ajudant a evitar la inflamació crònica. Els glucosilats, son compostos de sofre responsables del fort olor que desprèn quan es cuina, amb propietats anticancerígenes, aquests compostos perden els seus beneficis amb la temperatura de cocció, per això a vegades es consumeix en forma de chucrut (col amb sal fermentada)



Bledes: verdura carregada de nutrients fonamentals pel nostre organisme, sobretot minerals com el calci o el potassi i vitamines com la C o l’A. També conté ferro, magnesi, vitamina E, iode i àcid fòlic.

Enciam: Un dels ingredients més habituals de l’amanida. Té un alt contingut en aigua. Conté minerals com el potassi, que regula el nivell de líquids en el cos; el calci i el fòsfor relacionats amb el bon estat dels ossos. També conté oligoelements i vitamines que li ofereixen propietats antioxidants. Alguns experts també n’apunten el seu efecte tranquil·litzador i aconsellen el seu consum a la nit per descansar millor, això si no es tenen problemes estomacals, en aquests casos, es desaconsella menjar enciam a les nits.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada